Дегустація книжкових новинок


Чумарна, М. Вишивання долі : символіка і техніка шитва / М. Чумарна. – Львів :  Апріорі,  2015. – 88 с.
   Особливістю нової книжки Марії Чумарної є те, що вона наближена до потреб тих, хто практично займається відновленням зразків стародавньої вишивки, хто шукає нових "старих" ідей у творенні власного одягу. Тут подано 56 видів техніки шитва, розкладки узорів, які підготувала і систематизувала майстер художньої вишивки Віра Чипурко. 


  
  Загребельний, М. Богдан Ступка / М. Загребельний. – Харків : Бібколектор, 2016. – 122 с.
   Річард III і король Лір, гетьман Мазепа і Тев’є-молочник, Леонід Брежнєв і Тарас Бульба… Це лише невеликий перелік ролей, які зіграв у театрі й кіно Богдан Ступка (1941–2012) – видатний український актор, лауреат багатьох премій, народний артист УРСР (1980) та СРСР (1991), Герой України (2011), кавалер ордена Ярослава Мудрого V ступеня. У Голлівуді його порівнюють з Робертом де Ніро й Аль Пачіно. В Польщі й Росії вважають своєю зіркою, феноменом, який народжується раз на століття, на що Богдан Сильвестрович відповідав: «Я – український актор! Я собі працюю, а люди називають те феноменом. Треба працювати і чесно ставитися до роботи. Вийти на сцену і зіграти найкраще за всіх…».

   Зіновіїв, К. Золоте чересло : кн. нар. ремесел, звичаїв та побуту  в Україні / К. Зіновіїв. –Київ : Мистецтво, 2016. – 336 с.
   Видатний поет Климентій Зіновіїв жив у кінці XVII - на початку XVIII ст. Його рукописна збірка, яку Іван Франко зараховував до найкращих надбань українського письменства, пробула в безвісті півтора століття, побачивши світ лише 1912 року.
   Писав Климентій Зіновіїв тогочасною книжною українською мовою. Він багато мандрував, дуже добре знав народні звичаї, побут, ремесла, любив людей праці, про що й хотів повідати нащадкам. Сучасною українською мовою ця унікальна книга-енциклопедія видається вперше.



  Митрофаненко, Ю. Українська отаманщина 1918-1919 років / Ю. Митрофаненко. – 3-тє вид., випр. і доповн. – Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2016. – 240 с.
   У книзі висвітлюється явище отаманщини, яке було складовою процесів Української революції періоду Директорії доби третьої російсько-української війни1918-1919 рр. На основі значної кількості архівних документів уперше в українській історіографії подано цілісне бачення цього революційного феномену на теренах України, яке наближає до з’ясування характеру відносин лідерів УНР з військовими ватажками – отаманами. Дослідження сприяє розумінню того, чому отаманщина та повстанство– це явища подібні за формою, але відмінні за змістом. 

Палій, О. 25 перемог України / О. Палій. – 3-тє  вид. – Київ : К.І.С., 2016. – 217 с.
   Книга Олександра Палія «25 перемог України» популярно викладає історичні події, пов’язані з Україною, що справили найбільший вплив на світову, європейську та українську історію. Перелічені в книзі факти визнані й підтверджені академічною наукою. Книга стане в пригоді всім, хто цікавиться вітчизняної історією.





  Рогожа, Д. Запороги : роман-трилогія : Ч. 1 Петро Сагайдачний / Д. Рогожа. – Київ : Саміт-книга, 2015. – 392 с.
   Запорогами сучасники називали запорозьких козаків, котрі проживали на островах або березі Дніпра за порогами, які перегороджували ріку Дніпро від правого берега до лівого. Мешкали козаки в побудованих ними фортецях-кошах, на відміну від реєстрових козаків, що входили до складу війська Речі Посполитої й жили у королівських поселеннях. У романі змальовані події, які відбувалися в XVII столітті на теренах Східної Європи і Туреччини. В основі подій – боротьба народу України-Руси за свою державність під проводом легендарного українського гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного. Роман розпочинається народним віче в Москві на красній площі, де у 1613 році Московським царем обрали Михайла Романова, а на рік пізніше Петра Сагайдачного вибрали гетьманом Війська Запорозького. 


  Рогожа, Д. Запороги : роман-трилогія : Ч. 2 Богдан Хмельницький / Д. Рогожа. – Київ : Саміт-книга, 2015. – 568 с.
  Друга частина трилогії «Запороги» роман «Богдан Хмельницький», що пропонується на суд читачів, є історичним, сюжетним і композиційним продовженням роману «Петро Сагайдачний». В романі змальовується життя і діяльність головних героїв роману «Петро Сагайдачний» – Максима Лободи, Збігнева Гури, Василя Хлистова, Олекси Гаркуші та інших. Але чільне місце, як це і повинно бути, займає головний рушій описаних подій, Богдан Хмельницький, який у першій частині трилогії з’являється лише епізодично.
 Період історії Української держави, про який розповідається в романі, протягом століть, що минули з того часу, висвітлювався великою кількістю авторів як в історичному, так і в художньому жанрах. Роман, що пропонується читачеві, написаний з максимальним врахуванням історичних першоджерел, що не зашкодило його художній привабливості.

   Рогожа, Д. Запороги : роман-трилогія : Ч. 3 Іван Мазепа / Д. Рогожа. – Київ : Саміт-книга, 2016. – 400 с.
   Роман «Іван Мазепа» є завершальним в історичній драмі «Запороги», трилогії про життя і боротьбу нащадків племені полян величної держави східної Європи IX-XII століть – Київської Русі, Гетьманської держави окраїнних козаків Речі Посполитої. Роман-трилогія задуманий і написаний як переконливе свідчення багатовікової історії народу, сповненої трагічних кривавих змагань за свою незалежність.
  Героями романів виведені найбільш яскраві історичні постаті Української держави – Петро Сагайдачний, Богдан Хмельницький та Іван Мазепа. Автор на базі масиву історичних першоджерел показує їх істинні трагічні образи, які протягом понад трьохсот років історики, а скоріш політики, сусідніх держав викривили до невпізнання.



Сорока, Ю. Похід Сагайдачного на Москву 1618 / Ю.В. Сорока. - Харків : Факт, 2016. - 120 с.
Ні для кого не є секретом, що історія України протягом останніх років стала каменем спотикання не лише для істориків і краєзнавців нашої країни, але й для політиків.Що ж сталося у серпні 1618 року в Україні та Росії ? Тривалий час ці події замовчувалися істориками спочатку Російської імперії, потім СРСР. Щоб відповісти на це питання, відправтеся у минуле на декілька століть до Московського походу Петра Сагайдачного.




Яневський Д. Проект «Україна» : відомі історії нашої держави / Д. Яневський. – Харків : Фоліо, 2014. - 287 с.
    У новій книжці телеведучого, журналіста Hromadske TV, доктора історичних наук Данила Яневського розповідається про те, що відбувалося на землі, яка зараз називається Україною, починаючи з середини Х ст. до об’єднання 1386 року Королівства Польського та Великого князівства Литовського (до складу якого входила сучасна Правобережна Україна), а потім — до ліквідації полкової системи Гетьманщини та утворення 1781 року Київського намісництва, яке охоплювало всю територію сучасної України від Дніпра до Збруча. У книжці автор висловлює свій власний погляд на історію України і підкреслює, що історія Русі/України — це складова історії країн Центральної та Східної Європи.


Яневський, Д. Загублена історія втраченої держави / Д. Яневський. – Харків : Фоліо, 2016. – 252 с.
   Нова книга Данила Яневського є навчальним посібником для політиків, журналістів, політологів та любителів з написання, переписування та удосконалювання Конституції України. На думку автора, вони - поза політичним зафарбуванням - не мають поняття, яку країну заповзято взялися робудовувати і якою керувати. Агресивне невігластво, неповага до опонентів та партнерів, клептоманія, безвідповідальність та принципова безпринципність - це головні риси сучасного українського політика. Країна колосальної та незбагненної культурної традиції, її громадяни, яких зневажливо називають "населенням", є лише ресурсом для задоволення їх первинних рефлексів, задовольнити які можна, лише викореневши засадничі поняття: "БОГ", "ПРАВО", "ЗАКОН", "СОВІСТЬ", "КУЛЬТУРА", "ЛЮДИНА", "ОТЧИНА".
  
Миронова, В. Люди Донбаса : жизнь сначала / В. Миронова. – Харьков: Бибколектор, 2016. – 176 с.
 Эта книга рассказывает о переселенцах с Донбасса. С первых же страниц перед читателем предстают люди, опровергающие расхожие представления о беженцах, или, как их ещё называют, "внутренне перемещенных лицах". Они не жалуются, не требуют и не хнычут, они хотят строить новую Украину. Перед нами 31 рассказ о людях позитивных, сильных и сумевших не только добится сомореализации в непростых обстоятельствах, но и стремящихся помагать другим.


 Береза, Т. Мова – не калька : словник української  мови / Т. Береза, І. Зубрицька, Ю. Зелений. – Львів : Апріорі, 2016. – 66 с.
  Сучасний словник гарної української мови «Мова - не калька» розкриває велич і красу рідної мови, звільняє її від суржику й чужомовних запозик. Словник містить самобутні українські слова та вислови, поставлені на противагу звичному (буденному) словниковому запасу сучасних українців. У Словнику опрацьовано понад 20 000 найбільш проблемних слів та висловів украй потрібних для збагачення мовної культури кожного українця.  
  Савченко, Л. Розмовляй українською правильно / Л. Савченко. – Харків : Орбіта, 2016. – 192 с.
  Просто та доступно у зрозумілій стислій формі – усі правила української граматики! Книжка допоможе покращити знання мови, як усної, так і писемної, розширити словниковий запас. 
    Альєнде, І. Оповідки Еви Луни : оповідання / І. Альєнде.  –  Львів :  Видавництво Анетти Антоненко, 2016. –  256 с.
 «Оповідки Еви Луни» - перша книжка сучасної чилійської письменниці Ісабель Альєнде, що виходить в Україні.
   Двадцять три її оповідки - це історії кохання й зради, честі та безчестя, дружби й ворожнечі. Це історії різних людей, об’єднані багатою уявою, образною мовою та дотепністю відомої письменниці, якій, як і її героїні, новітній Шахразаді на ім’я Ева Луна, не загрожує немилість найвимогливішого читача.
   Це вишукані оповідання, їхні образи як поезія. І, як поезія, ця проза вимагає надзвичайної уваги.


  Андрухович, Ю. Лексикон інтимних міст : довільний посібник з геопоетики та космополітики / Ю. Андрухович. – 3-тє вид., виправл. й доповненне. – Чернівці : Merridian Gzernowitz, 2016. –  436 с.
  Лексикон інтимних міст — роман-мемуари сучасного українського письменника Юрія Андруховича. За визначенням самого автора — це книга-пазл, де назви міст є назвами розділів, які складають багаторівневий художній твір. За визначенням відомого українського літератора Андрія Любки — це «роман із географією».
Винниченко, В. Намисто : мала проза / В. Винниченко. – Київ : Наукова думка, 2016. – 943 с.
До книги малої прози видатного українського письменника і державного діяча В. Винниченка увійшло вісім оповідань збірки "Намисто. Разок перший" та два твори, написані для "разка другого". Крім того, книга містить ранні твори, більшість яких визнана літературними шедеврами, і оповідання 1900-х - першої половини 1920-х років періоду еміграції.
видання розраховане на широкий загал.
  Винничук, Ю. Весняні ігри в осінніх садах : роман. / Ю. Винничук. – Харків:  «Фоліо», 2016.–   316 с.
  Юрій Винничук не просто один з найвідоміших сучасних авторів, він - з числа найбільш популярних. Кожен його твір або проект є справжньою подією. Роман "Весняні ігри в осінніх садах" був, мабуть, найбільш скандальним переможцем конкурсу "Книга року ВВС" (2005 р.) за всю його історію. Еротичність і відкритість цього твору викликали свого часу цілий шквал пуританського обурення. Але це не просто відкритість, це щира сповідь головного героя, самотнього чоловіка, і сповідь ця сповнена іронії та самоіронії, комедії та трагедії...
  Винничук, Ю. Груші в тісті : роман / Ю. Винничук. –  Харків :  Фоліо, 2015. –  349 с.
   У книзі зібрано оповідки, вже почасти відомі з окремих публікацій, але тепер вони складаються у більш-менш цілісний — принаймні хронологічно — сюжет.
   Попри наскрізну настанову на гру з читачем, ця книжка переконує в тому, що усвідомлення своєї національної й культурної ідентичності дає змогу зберегти себе у найбезнадійніших тарапатах і випробуваннях.




  
Винничук, Ю. Мальва Лаванда : роман / Ю. Винничук. – Харків : Фоліо, 2016. –  602 с.
   Значний за розміром й багатий на літературні досягнення твір став квінтесенцією безмежної фантазії автора, його сміливого гумору та спокусливого еротизму. Твір насичений дивовижними персонажами, сюрреалістичними мареннями та хвилюючими поворотами сюжету. Дія відбувається на фантазійній сміттярці, яка населена симпатичними потворами − клаками, жарівляками, дротяними удавами, привидами, русалками..
   Написаний на початку 1990-х, роман «Мальва Ланда» видався пророчим. Цитата: «... — Свобода, за яку не пролили жодної краплі крові, не має вартости. Її не можна оцінити. — Чи мало крові пролили досі? — спитав князь. — Ту кров пролили інші покоління... Потрібна свіжа кров... Війна очищуюча і об’єднуюча, війна, як дощ після посухи, скропить націю кров’ю і злютує її в один міцний кулак. Схід і Захід повинні стати одним цілим...»


 Винничук, Ю. Місце для дракона : роман / Ю. Винничук. – Харків:  Фоліо, 2015. –  313с.
   У книзі Юрія Винничука «Місце для дракона» все перевертається з ніг на голову: дракон зовсім не лютий і кровожерливий хижак, що поїдає пишних молодиць, а добрий травоїд­ний мрійник та романтик. Тішиться метеликам, пише вірші та читає Біблію. Біля його печери замість людських останків милують око доглянуті клумбочки мальв, а своє полум’яне дихання він спрямовує тільки вгору — щоб не нищити природу. А найцікавіше, що дракон, він же Грицько, пише вірші.
   Лише одна річ залишається незмінною: у світі й досі діють «драконячі закони». Традиції, мислить володар, у князівстві якого миролюбно живе дракон Грицько, зобов’язують будь-що вбити дракона. Тож князівські посланці скликають лицарів із усіх усюд, проте, зібравшись докупи, відважні лицарі... роз’їхались, адже «лютий хижак» й гадки не мав з кимось боротися, щоб бува не завдати нікому шкоди.
  Чи принесло вбивство дракона спокій та мир у князівство? Ні, воно лише пробудило лихі інстинкти. «Що станеться, коли народові буде замало смерті змія, бо зло ним не вичерпалось? Що буде, коли він кинеться шукати й інші джерела зла? Одного дракона на всю державу замало. Де взяти ще стільки драконів, аби кожен мав кого розп’ясти? Де взяти стільки юд, аби мали на кого перекласти провину? Коли народ не має кого проклинати — сили його підупадають. Боже! Пошли нам драконів!» — роздумує автор.
   Доповнює ці апокаліпсистичні роздуми фастасмагорія про тоталітарне місто щурів «Ласкаво просимо в Щуро­град». Автор говорить вустами головного персонажа: «Ми народ ліриків, а не воїнів. І вже тому приречені на загибель. Народ, що не породив жодного диктатора, не може називатися нацією. Це лише юрба, об’єднана мовою, вишиванками й піснями про безсмертя. Зважте — співають про безсмертя, перебуваючи на порозі смерті!» На таких дещо моторошних думках хочемо завершити нашу оповідь. Усе інше нехай підкаже серце та прочитання пророчого «Місця для дракона» — другої книги із серії «Твори» Юрія Винничука.


  Волков, О. Вовчий місяць : роман / О. Волков. – Київ :  НОРА-ДРУК, 2016. –  464 с. 
  Герой роману «Вовчий місяць», колишній вчитель історії, під Новий рік в глушині українських лісів відкопує унікальну знахідку. В цей же час один з найвпливовіших магнатів Південної Америки таємно вирушає в Україну, де на момент його приїзду скоєно кривавий резонансний злочин – масовий розстріл людей. Не пов´язані, на перший погляд, між собою події стають основою карколомного сюжету, де головний герой змушений протистояти цілому світу. Проти нього безжальна корумпована система, готова в будь-який момент знищити непокірну людину, яка, ніби скабка на гладенькій дошці, заважає усім. Чи можливо перемогти в такій ситуації?


Гаврилів, Т. Де твій дім Одіссею : поема  / Т. Гаврилів. – Львів : Видавництво Анетти Антоненко, 2015. – 216 с.
   «Де твій дім, Одіссею?» – найекспериментальніший роман у сучасній українській літературі. Світ зазнає докорінних змін, і сьогодні в ньому ніщо вже не таке, як учора. Вирушаючи в подорож, головний герой роману не підозрює, що досить скоро опиниться в епіцентрі зіткнення культур і цивілізацій, а його пристрасть до шкіцування старої архітектури стане підставою для звинувачення його в підготовці терористичного акту.
   Роман Тимофія Гавриліва ставить на пробу одвічні цінності, національне і загальнолюдське. Оповідач торує шлях між примарами минулого і спокусами матеріального достатку. Сцени твору сповнені ліричності, комізму і витонченого інтелектуального гумору. Роман має кілька явних і прихованих кульмінаційних моментів, читач мовби потрапляє в дзеркальну кімнату, з якої багато виходів, проте лише один – справжній. Бо, кінець кінцем, вирішальною є мандрівка до себе.  
   «Де твій дім, Одіссею?»  – гімн нескореності, дружбі та коханню. Змальовані в ньому події віддзеркалюють, а багато в чому випереджають час. Це перше в Україні повнометражне видання твору, який встиг завоювати читацькі симпатії і прихильність критики. Композиційно і стилістично бездоганно побудований текст читається на одному подиху.  
   

Гарсія, Г. Кохання під час холери : роман / Г. Гарсія. – Харків : ФОЛІО, 2016. – 480 с.
   Роман «Кохання під час холери» був опублікований в 1985 році і став першим твором письменника після присудження йому Нобелівської премії з літератури. Це зворушлива історія кохання, яке перемагає все - час і простір, життєві негаразди і навіть недосконалість людської душі.
   Колись головна героїня роману Ферміна Даса знехтувала юнацькою любов'ю Флорентіно Аріси і  стала дружиною поважного доктора. Але Флорентіно продовжує чекати на неї - цілих 54 роки... Здається, у нього вже зовсім не залишилося часу, і все ж він домагається свого - і двоє літніх людей, які окремо прожили свої повноцінні життя, нарешті все ж з'єднуються. Вони вирушають у круїз на кораблі, що належить Арісі, а щоб уникнути зайвих зупинок для митних перевірок і пересудів, вивішують прапор, який означає, що на судні — хвороба. Однак з таким прапором їх не пускають ні до одного порту. І вони пливуть і пливуть...
   
Горовий, Р. Ген воїна : повісті, оповідання / Р. Горовий. – Львів :  Кальварія, 2014. – 160 с.
  «Ген воїна» — збірка вибраних повістей та оповідань українського журналіста, автора, режисера та керівника відомого проекту «Служба розшуку дітей», головного режисера «Магнолія-ТВ» Руслана Горового.
   І хоча твори Автора тематично не пов’язані з його телевізійними проектами, режисерський досвід надає розповідям Горового дивовижної ясності деталей і справжньої кінематографічності — «картинки» з книжки ще довго стоять перед очима після прочитання.
«Ген воїна» розпочинається з історії військового пілота у зоні АТО (оповідання «Нижче неба»), а завершується історією сучасної спецоперації в зоні відчуження ЧАЕС за участі спецпризначенців із України та Росії та розкриває нову правду про людство (повість «Ген воїна»). А між ними на вас чекають історія кохання сільського електрика та залізничниці-практикантки на провінційному залізничному переїзді (оповідання «Переїзд») та історія блогера і його розслідування таємниці загибелі своїх батьків через багато років потому (повість «Буенос діас, чіка»).
   І, як завжди, майже усі герої Руслана Горового мають реальних прототипів. Навіть у тих історіях, де відбуваються, здавалось би, фантастичні події. Адже автор як професійний журналіст вкрай обережний зі своїми фантазіями.


  Жадан, С. Життя Марії : книга віршів і перекладів / С. Жадан. –  Чернівці : Meridian Czernowitz, 2015. – 184 с.
  «Життя Марії» – нова книжка віршів та перекладів Сергія Жадана. Вона містить 80 текстів: 60 віршів самого автора і 20 перекладів поезій Чеслава Мілоша. Вірші написані та перекладені переважно протягом останнього року. За словами Сергія Жадана, ця книжка про любов і ненависть. «Вона особлива тим, що писалась як щоденник за доволі короткий термін. Відрізняється особливо контрастним поєднанням внутрішнього та зовнішнього, світлого та темного».


Женченко, В. Партитура буття : поезії / В. Женченко. – Київ : Жнець, 2016. – 160 с.   
До нової збірки Віктора Женченка, відомого українського поета, лауреата літературних премій імені Андрія Малишка та Павла Тичини, ввійшли поезії, які автор писав протягом усього життя.
Особливу увагу привертає розділ книги "Нічні ронделі". Цією давньою поетичною формою, що виникла у франції у ХІІ ст., українські літератори користувалися і користуються досі. Віктор Женченко, дякуючи блискучому майстрові сучасного українського ронделя Миколі Боровку, оволодів цією формою бездоганно.

Забужко, О. І знову я влізаю в танк… : вибрані тексти 2012-2016 : статті, есе, інтерв’ю, спогади / О. Забужко. – Київ : КОМОРА. – 2016. – 414 с.
  Нова збірка актуальної публіцистики відомої письменниці — це книга для тих, хто не уникає чесних відповідей на нагальні питання і переймається викликами, які ставить перед українцями сьогодення. Тут ідеться про химери «поневоленого розуму» та про нові маски й форми, яких набуває в епоху мас-медіа давня війна, про пошук героїв, про знакові постаті й тексти, а зрештою про те, як гідність і спротив нав’язаним правилам гри дають нову надію європейській цивілізації. Це ексклюзивний репортаж із гарячих точок інформаційного фронту, де триває боротьба з забуттям і байдужістю, які мало не коштували нам держави.


   Зануссі, К. Страта двійника : п’єси / К. Зануссі. – Харків : Орбіта, 2016. – 206 с.
  Кшиштоф Зануссі (нар. 1939 р.) — видатний польський режисер, сценарист і письменник, лауреат багатьох кінофестивалів — Каннського (1980), Венеційського (1982 і 1984), ХХІІ Московського (2000) та ін., володар численних призів, серед яких — премія ім. Параджанова «за внесок у світовий кінематограф» на Єреванському міжнародному кінофестивалі (2005). У видавництві «Фоліо» вийшли друком книжки Зануссі «Час помирати» (2013) та «Стратегії життя, або Як з'їсти тістечко і далі його мати» (2015). До видання увійшли чотири п’єси Кшиштофа Зануссі, вперше перекладені українською. Кожна з них являє собою спробу художнього розв’язання тієї чи іншої непростої морально-філософської дилеми. Це може бути чесність проти лжі, як-от у «Неприступній», людська гідність проти підлості, як у «Передплаченому милосерді», вибір між любов’ю земною та небесною, як у «Внутрішніх голосах», чи між сумлінням та ілюзією вседозволеності, як у «Страті двійника». Загальнолюдська проблематика, порушена в цих творах, не залишить байдужим навіть найвибагливішого читача-інтелектуала, а гострі діалоги, влучно виписані антагоністичні характери і вправна драматургія спонукають замислитися над постановкою п’єс Кшиштофа Зануссі на українській театральній сцені.


   Зануссі, К. Стратегія життя, або як з’їсти тістечко  далі його мати : роман / К. Зануссі. – Київ : ДОВЖЕНКО БУКС, 2016. – 360 с.
   «Стратегії життя, або Як з’їсти тістечко і далі його мати» (2015) – нова книжка Кшиштофа Зануссі, в якій він розмірковує над ключовими питаннями людського буття, як-от любов, творчість, мораль, релігія. Автор посилається не лише на приклади із власного життя, але й оздоблює видання сюжетами зі своїх кінострічок. До кожного розділу додаються к’юаркоди, за якими можна подивитись в Інтернеті уривки з фільмів режисера, що ілюструють той чи інший сюжет, описаний у книжці.
   Зануссі, К. Час помирати : спогади, роздуми  анекдоти / К. Зануссі. – Харків : Фоліо, 2016. – 280 с.
  «Час помирати» — це розповідь справжнього митця про його непростий шлях у мистецтві . Ця книга — черговий авторський фільм Зануссі, але зроблений за допомогою не монтажних фраз, а словесних. Життя кінематографіста в соціалістичній Польщі, спогади про фільми, про світ у форматі «схід-захід», спогади про людей, що його оточували, серед яких були Папа Іван Павло ІІ, президент Чехії Вацлав Гавел та багато інших.
Спеціально для українського видання Зануссі написав новий розділ, де розповів про своє ставлення до України, до її історії та культури.
   
Іваничук, Р. Сліди на піску : новели та оповідання / Р. Іваничук. – Київ : ДОВЖЕНКО БУКС, 2016. – 250 с.
  Роман Іваничук – відомий український письменник, громадський діяч, лауреат Національної премії ім. Т. Г. Шевченка, Герой України. У доробку патріарха української історичної романістики двадцять історичних романів, якими він намагається, за його висловом, «внести дрібку своєї праці для збереження й повернення історичної пам’яті в народі», служити йому «мечем і мислію». Художнє слово стало для Романа Іваничука саме такою зброєю. У своїй книзі «Сліди на піску» Роман Іваничук хоче сказати, що навіть найнепомітніший слід, який залишила на рідній землі чесна людина, ніколи безслідно не зникає. Книга містить короткі повісті, новели й есеї, написані в різні роки, а тому читач має змогу оцінити Романа Іваничука як майстра «малої» прози. В маленьких оповідках автор розмірковує про давню історію України та наше суперечливе сьогодення, розкриває характер людини крізь призму душі при мінімумі зовнішніх подій. Книга сповнена тривог за долю українського народу, однак пройнята вірою у його велике майбутнє.

   Капранови, Б. Забудь-річка : роман / Б. Капранови. – Київ : Нора-Друк, 2016. – 544 с. 
   Троє молодих людей завдяки гримасі потрапляють на війну під одним іменем – Степан Шагута. Комсомолець воює у дивізії „Галичина”, син офіцера УНР – у Червоній армії, а польський жовнір – в УПА. Багато років по тому випадково зустрічаються двоє їхніх нащадків і між ними спалахує кохання. Герої ведуть родинне історичне розслідування трьох доль, які переплуталися і стали фактично однією потрійною долею – долею українця у Другій світовій війні. Назва роману походить від старого язичницького символу – Забудь-річки, що розділяє світ живих та світ мертвих. Саме така Забудь-річка протікає між поколіннями у кожній українській родині.


   Карп’юк, В. Ще літо, але вже все зрозуміло : проби / В. Карп’юк. – Львів : Видавництво Старого Лева, 2016. –  160 с.
  Придивляючись до деталей, автор раз у раз відкриває органічну цілісність світу, частиною якого є людина. Стиль письма Василя Карп’юка близиться до розмовної простоти, не втрачаючи виразності особистого голосу, а плин його мови, як це часто буває в розмові, легко переходить від побутових справ до питань метафізичних.
   Для всіх, хто любить зупинятись і неквапом рушати далі.



Крушельницький, А. Той третій : вибране / А. Крушельницький. – Київ : Академія, 2016. – 320 с.
Антін Крушельницький сміливо порушував табуйовані теми, відтворюючи ранньомодерністське світовідчуття. Його оповідання насичені духовною атмосферою галицької інтелігенції на початку ХХ ст. і львівським колоритом.  Розгортаючи події у внутрішньому світі персонажів, переважно жінок, він активно  використовував психоаналіз, натуралістичну стилістику і прийоми «потоку свідомості».

Матіос, М. Приватний щоденник : роман / М. Матіос. – Львів : Піраміда, 2015. –  356 с.
   "Приватний щоденник", мабуть, найочікуваніша книжка Марії Матіос, якою відома українська письменниця "загартовує правдою" про ексклюзивні події Майдану та триваючої війни, учасником чи свідком яких вона була. Це свого роду хроніка, що починається з кінця 2013-го і до середини літа 2015-го року. І крізь цю призму письменниця дуже зворушливо і дуже чуттєво описує маленькі історії українських родин, життя яких болючими втратами та глибокими ранами назавжди змінив Майдан...змінила війна... А ще - свої історії "про конкретні битви за дуже конкретних людей".
   У час," коли музи здебільше мовчать, а говорить зброя", Марія Матіос розпочинає "особисту війну і боротьбу" за "кожну конкретну людину" - боротьбу за свою Націю. У найдраматичніші та найкривавіші дні Майдану вона боронить Націю від звірств Беркута та ошаленілих тітушок; у київському СІЗО, судах, лікарнях, госпіталях, у солдатських траншеях та бліндажах, у розгромлених містечках та селах Донбасу - вона захоплюється Її мужністю, благородством та гідністю. А в дні глибокої скорботи та дні світлої радості надії вона просто тримає свою Націю за руки, втирає Їй сльози, "передаючи своє тепло і співчуття"...

   Мартен-Люган, А. Щасливі люди читають книжки і п’ють каву : роман  /А. Мартен-Люган.– Львів :  Видавництво Старого Лева, 2016. – 160 с.
   Бестселер французької письменниці Аньєс Мартен-Люган — сумна і красива історія жінки, яка після загибелі коханого чоловіка і доньки втрачає сенс існування. Головна героїня заново вчиться жити, кохати, відчувати. Книга про життя, поділене на «до» і «після», про самотність, надію, любов і віру в себе.


Мельник, Я. Маша або постфашизм : роман / Я. Мельник. - Львів : Видавництво Старого Лева, 2016. - 288 с.
Четверте тисячоліття. Журналіст «Голосу Рейху» несподівано закохується в самку стора - одну з істот, які мають людське тіло, але яких не вважають за людей - і стає на шлях боротьби за право сторів називатися людьми. Але чи вдасться герою і його соратникам врятуватися від постфашистів? Вони втікають від переслідування в гори, де на них чекають страшні та романтичні пригоди і вічна туга за людською рівністю та свободою.
В гостросюжетному футуристичному романі відомого українського письменника стрімка інтрига й вражаючі сцени поєднані з боротьбою ідей та сильним гуманістичним пафосом. Це перший в Україні інтелектуальний трилер про витоки людської жорстокості.



   Михед, О. Астра : роман  / О. Михед. – Львів : Видавництво Анетти Антоненко, 2015. – 212 с.
  «Астра» — це захоплива історія життя Віктора Варецького, розказана ним самим. Історія пошуку відповідей на запитання, які краще не ставити. Пошук правди, на шляху до якої губиш усіх, кого любив. І розумієш: усе вигадка, все ілюзія. Мандрівка дорогою, що веде серце темряви, в основу світобудови.


   Пишнюк, Т. Божа вивірка : роман-молитва / Т. Пишнюк.  Чернівці : Букрек, 2016.  232 с.
   Цей роман – своєрідний екскурс в ХІ століття і заразом молитва за майбутнє сьогоднішньої України. 
   Головна героїня роману Едігна – внучка Ярослава Мудрого, донька Анни Ярославівни. Дослідники припускають, що молоду вродливу дівчину хотіли видати заміж за нелюба, щоб улаштувати державні справи. Але вона не бажала такої долі й однієї ночі втекла  з Парижа. А оскільки ще з дитинства мріяла про золотоверхий Київ, місто своїх Предків, то попрямувала на схід...
Підмогильний, В. Повість без назви : вибране / В. Підмогильний. – Київ : Академія, 2016. – 320 с.
Проза Валер’яна Підмогильного природно вписується в контекст високого європейського літературного модернізму. Останній його твір  «Повість без назви…» визнано найблискучішим у тогочасній українській літературі. Це — досконала за художньою формою, а за пафосом близька до сковородинівства самодискусія, в якій протистоять актуальні для того часу і людського майбутнього ідеї та принципи.
Поваляєва, С. Ексгумація Міста : новели / С. Поваляєва. - Харків : Фоліо, 2007. - 159 с.
С.Поваляєва про цю книжку: "Коли "Ексгумація Міста" готувалася до перевидання у "Фоліо", я подумала: "Нарешті я відредагую весь цей жах! Нарешті повиправляю всі ляпи... повикидаю якісь "наївнощі"... Але я раптом відчула, що це нечесно! Чесно – визнати процес свого літературного становлення з усіма його кривляннями, змиритися з тим, що ти – це ти, а людей, які ніколи не помиляються, не існує в природі. Повиправляти власноруч тексти, які вже виходили друком, - це все одно, що у фотошопі робити зі своїх фоток красу неземну гламурну – якусь кончену барбі... Це моя перша книжка за ліком, а для мене – "передкнига", я її люблю за драйв і розхристаність і, чесно, не люблю за, м'яко кажучи, недосконалу стилістику і ненормативну мову. Утім, майже про все, чого я не люблю і що люблю, ви зможете у цій "передкнизі" прочитати" .

   Положій, Є. Дядечко на ім’я Бог : роман / Є. Положій. –  Київ :  ДОВЖЕНКО БУКС, 2016. –  347 с.
   …Як відомо, коли ти розмовляєш з Богом, то це молитва, а от коли Бог розмовляє з тобою, то це, певне, шизофренія. Так і є: Бог повідомляє, що сьогодні рівно опівдні Рай та Пекло закриваються назавжди. Віднині – жодних надій, ніякого безсмертя…Це історія трьох молодих людей, долі яких дивно перетинаються. Кожен хоче знайти відповідь на одне просте запитання: що буде після того, як я помру? Остап шукає відповіді, подорожуючи автостопом по біблейських місцях у пошуках батька; Віра, втративши родину та дитину, потрапляє до монастиря і там отримує свій шанс на щастя (але ціна аж занадто висока!); Макс зі своїми друзями-чортенятами Гогі та Магогі, пройшовши реанімацію, революцію і «дурку», від великої любові до людства хоче вчинити вибух на стадіоні… Так чи інакше, кожен з них отримує те, чого прагнув. Можливо, і відповідь на своє запитання…
   
Положій, Є. Мері та її аеропорт : роман / Є. Положій.  Харків :  Бібколектор, 2016. – 284 с.
   Одвічні нескінченні суперечки між прагненням суспільства нівелювати особистість та внутрішню свободу, між коханням та бажанням помститися коханню, між мріями жінки створити аеродром — надійний і стабільний, та прагненням чоловіка використати цей аеродром лише як злітну смугу… Ця історія про Германа та Мері — про те, як легко можна втратити кохання і як важко звільнитися потім від нього; про те, як швидко руйнуються, здавалося б, непохитні зовнішні світи, лишаючи порожнечу, і якими міцними інколи виявляються начебто ламкі внутрішні світи героїв… Захоплююча, інколи смішна, інколи сумна книжка, в якій, як і в житті, щастя обов’язково є — бо його не може не бути.

   Положій, Є. Потяг : роман-газета / Є. Положій. – Харків : Фоліо, 2016. – 251 с. 
   Якщо шлюби вершаться на небесах, то вибори - в ночі біля урн. Головний редактор провінційної газети сповідується у купе потягу, який мчить крізь темряву в невідомому напрямку, двом янголам - своїм небесним батькам. Йому вже нічого приховувати, бо, не виключено, це його остання подорож. Правдива і смілива книжка про українські реалії, про людину, яка народилася не в той час і не в тому місці... У книгу також включено дев’ять нових оповідань. У письменника Євгена Положія, головного редактора газети «Панорама» з міста Суми, у творчому доробку п’ять книжок прози.
Положій, Є. Риб'ячі діти / Є. Положій. - Харків : Фоліо, 2015. - 287 с.
Якщо ми закриваємо очі на буденне щоденне вбивство бродячих тварин, то рано чи пізно з такою ж легкістю і банальністю люди почнуть вбивати одне одного. Себто так уже і сталося в Україні. «Риб’ячі діти» — це історія білої бродячої суки, яка має безліч імен і одне бажання — врятувати своїх цуценят. Герої тексту — Художник, Пацанчик, Краєзнавець, Танцівниця, Священик, Директор Цвинтаря, Мер, Ветеран, Дівчинка, Собаколов — рятують і знищують, відкривають крематорій і знімають кіно, гублять десятиріччя і колекціонують миті, одвічно шукають шпаринку між невблаганними коліщатками часу, балансуючи між плинністю сучасного світу і меморіалами минулого. Зрештою, кожного з них (кожного з нас) настигає свій персональний Снайпер. Ця книга про людей та країни, що минають.
  
 Процайло, А. Мер сидить на смерті : роман / А.  Процайло.    Харків :  Фоліо, 2016. –  266 с.
   Андрій Процайло - український письменник, лауреат міжнародного літературного конкурсу "Коронація слова-2014" (друга премія). У видавництві "Фоліо" 2014 року вийшов друком роман письменника "Привид безрукого ката". Мер Львова осідлав смерть і дійняв її до живого. Бо вона й гадки не мала ділитися своїми секретами. Хотіла взяти місто тихо і без проблем. Адже 15 квітня 2015 року - час змови! Місто Лева, стародавній прекрасний Львів, має померти - так вирішили привиди! Гіршой біди місто не знало від заснування. Чому його потайки від людей треба стерти з лиця землі і хто в цьому винен - проблема не лишень українського красеня. Леву Безрукому знову доводиться рятувати світ. І це не перебільшення. Бо ціною тепер є не тільки звільнення однієї неприкаяної душі. На шальках терезів - свобода! Пітьма прагне раз і назавжди вкрасти в світу сонце!.. У час, коли Земля нарешті усвідомила, що її епіцентр - Україна, це не дивина...


  Самойленко, В. Час розкиданого каміння : роман / В. Самойленко. – Київ : Ніка-Центр, 2015. – 168 с.
   Як складно подеколи буває відділити сьогодення від днів минулих… Хтозна, як пройде зустріч колишніх друзів, та й чи відбудеться вона взагалі?.. Хтозна… Чи прийшов час збирати каміння?.. А якщо так, то де його шукати – це каміння? На теренах Батьківщини чи в спекотній Африці? А може, у власному майбутньому? Питання, питання… Де знайдеш на вас відповіді та чи потрібні вони?.. Ні, не дійшов остаточного висновку щодо цього вчений-історик – голов­ний герой напрочуд тонкого роману «Час розкиданого каміння», роману, який занурить вас у минуле, у бурхливі дев’яності, й виштовхне у цинічних двохтисячних. За одну добу наш герой пройде щонайменше два шляхи, які то йдуть паралельно, то перетинаються, а то й розходяться, щоб більше не зійтися. Друзі, однокласники, вороги. Кумедні сучасні реалії, не менш кумедні, а подеколи й трагічні події минулого. Скажені авантюри, пристрасті, зради. Каміння, каміння, каміння… Чи прийшов час його збирати, чи, може, той час ще попереду?..


   Скрябін, К. Проза : роман / К. Скрябін. – Харків :  Фоліо, 2016. –  378 с.
   Кузьма Скрябін (справжнє ім'я Андрій Кузьменко) народився в місті Самбір Львівської області 17 серпня 1968 року. Закінчив музичну школу за класом фортепіано. 1989 року записав першу пісню у складі музичної групи "Скрябн". З того часу став відомим як співак, атвор музики і текстів багатьох десятків пісень, а також ще і як талановитий письменник.
   У видавництві "Фоліо" вийшли друком його книжки "Я, "Побєда" і Берлін" (українською та російською) і "Я, Паштєт і Армія". 2 лютого 2015 року Кузьма Скрябін загинув в автомобільній аварії. У творах, що увійшли до видання, якнайкраще розкривається яскравий талант Кузьми з його іскрометним гумором, тонким ліризмом, чіткою громадянською позицією.

Таран, Л. Остання жінка, останній чоловік : оповідання / Л. Таран. – Львів :  Видавництво Старого Лева, 2016. –  272 с.
   Буденність та буттєвий вимір, іронія й романтизм, таємничо-містичне та впізнаване — все це поєдналося в книжці новел Людмили Таран. Одвічна напруга й осяйні миті людських стосунків, екзистенційні переживання, знайомі чи не кожній людині, — провідна проблематика її прози.
   Трофимович, В. Любов на лінії вогню : роман  / В.  Трофимович.  –  Харків :  Фоліо, 2016. –  157 с.
   У збірці Васіліси Трофимович, чарівної дівчини зі сталевим характером бійця, сплелися разом реальні події, документальні факти і справжні почуття. Почуття на лінію вогню, які увібрали і високу любов — до жінки, родини, країни, і зраду, і розпач, і тугу за загиблим щастям. У кожному оповіданні книжки «Любов на лінії вогню» дніпропетровської письменниці, журналіста, колишнього прес-офіцера добровольчих формувань, яка понад півтора року провела в АТО разом зі своїми героями, читачі знайдуть щирість, реальний патріотизм і дійсне прагнення до кращого майбутнього нашої України.

Цайтлер, В. Забуті гріхи : історичний роман / В. Цайтлер. – Київ : Балтія-Друк, 2016. – 216 с.
   «Забуті гріхи» – другий роман письменниці, переклад з литовської – Володислав Журба.
   Роздуми про минуле і сьогодення, про трагізм цілої епохи на прикладі історії сім’ї Жолкевських, чиє щастя зруйнувала війна.
   Основна мета роману – показати, що жодна, навіть найшляхетніша перемога, морально не виправдовує зруйнованих життів. Своєрідним дороговказом для цього роману стала науково-популярне видання «Хотинська битва 1621 – битва за Центральну Європу», а також інші праці литовських та українських істориків.
Чемерис, В. Анна Київська : роман / В. Чемерис.  Харків : Фоліо, 2016.  220 с.
Новий роман Володимира Чемериса присвячений доньці Ярослава Мудрого, красуні Анні, першій королеві Франції. Вона подарувала Генріху І не тільки спадкоємця корони – Філіппа, а й значною мірою змінила хід французької історії. Смілива, розумна та освічена королева поступово стає співправителькою Генріха. Її підписи стоять поруч з підписами короля на важливих державних указах. Владна і мудра, вона розуміла свою роль в управлінні країною. Франція стала її державою, а французи назавжди запам'ятали її як королеву Франції – Анну Київську. Але чи була щаслива ця жінка і де вона закінчила свій земний шлях, про це не знає ніхто...


Чемерис, В. Аравійська пустеля / В. Чемерис. – Харків : Фоліо, 2016. – 443 с.
У цій книжці дорослих та дітей зацікавить погляд автора на події, які відбувалися в різні роки,  з проекцією на сьогодення. Своєрідна мандрівка Україною разом з письменником стане справжньою екскурсією із захоплюючими краєвидами та цікавими розповідями, якими Валентин Чемерис начебто стверджує, що доля однієї людини, її почуття та думки так само важливі, як доля народів, події, з яких потім твориться історія.
Чемерис, В. Рогнеда : роман / В. Чемерис. – Харків : Орбіта, 2016. – 283 с.
«Рогнеда» — роман-сказання про вродливу та гордовиту полоцьку княжну. Все, здавалося б, обіцяло їй любов, обожнювання і щастя. Але ці надії рухнули водномить, коли красуня Рогнеда опинилася в потоці бурхливих подій та суперництва двох рідних братів — Ярополка і Володимира Святославичів, коли виклично-гордо відмовила Володимиру, щей назвала його зневажливо «сином рабині». Таких образ Володимир не прощав нікому...
   Чупа, О. Акваріум : роман-антиутопія / О. Чупа. – Харків : Віват, 2015.  144 с. 
   «Акваріум» — то справжній шок навіть для найвибагливішого читача...
   «Ці раби, яких я виховав, ніколи вже не зможуть стати людьми», — свідчить передсмертна записка власника акваріума Олеся Шенколюка. Щоправда, це не такий акваріум, який ми звикли бачити на полицях у кімнатах чи на вітринах зоомагазинів. В акваріумі головного героя мешкають… дорослі люди, зменшені в десятки разів за допомогою медичного препарату. Вимушені виживати, ці напівлюди-напіврибки продовжують існувати за законами суспільства: їдять, сплять, розмножуються... Тимчасом господар акваріума проводить на них досліди і встановлює свої закони у створеному владною рукою божевільного соціумі. Соціумі, що складається не з людей — з біомаси, не здатної мислити, самостійно приймати рішення й висловлювати свою думку. Де навіть вибір політичної партії залежить від господаря, а не викликаний власними думками псевдогромадянина. Фантастика? Звичайно. Та чи не зустрінемо ми на сторінках цієї книжки знайомі обличчя?


Щербак, Ю. Хроніка міста Ярополя : вибрана проза / Ю. Щербак. – Київ : Українські пропілеї, 2016. – 680 с.
"Хроніка міста Ярополя" – це збірка ранніх творів одного з найцікавіших прозаїків-шістдесятників, лікаря і дипломата Юрія Щербака. Його стиль – це вишукане поєднання тонкої іронії і гротеску з документальною фактологічністю, оригінальних стилістичних прийомів з цікавими мовними засобами. Автор знає і вміє правильно розставляти акценти і робити влучні натяки й алюзії, які подекуди сміливо можна сприйняти за прихований профетичний дар.
До книги увійшли твори "Як на війні" (повість із життя медиків), "Причини і наслідки" (документальний роман про боротьбу зі сказом), гротескно-фантастична повість "Хроніка міста Ярополя".
   Юнг, К. АІОN нариси щодо символіки самості / К. Юнг. – Львів : Астролябія, 2016. – 432 с.
   Книга Карла Ґустава Юнґа (1875–1961) «Аion» належить до найважливіших пізніх творінь автора і розвиває проблематику, опрацьовану в його збірці нарисів «Архетипи і колективне несвідоме». Опираючись на широку експлікацію християнської, гностичної та алхімічної символік, автор пояснює архетип психічної цілості, самості, історично пов’язуючи його з постаттю Христа, яка, на його думку, є символом всеохопної цілості під час християнського Еону, синхроністичного Великому місяцеві Риб. Основним мотивом такого пояснення є намагання допомогти модерній людині дати собі раду із властивими їй знекоріненням та світоглядною дезорієнтацією, що постійно загрожують небезпекою утопічних психозів. Книга буде цікавою не лише для психологів та психотерапевтів, але й для філософів, релігієзнавців, антропологів, мистецтвознавців, а також усіх, хто прагне збагнути часто приховані від ока основи нашого існування.


Немає коментарів:

Дописати коментар